Nyní je období, ve kterém není problém prodat chalupu nebo pozemek na horách. Zvládne to opravdu i průměrný makléř, nebo snaživý majitel. Jak vždy říkám určitě to prodáte i sami, nyní záleží jen za kolik peněz a stresu. Když je velká poptávka dá se prodat NAD očekávání dobře, jen je potřeba nic nepodcenit a vědět jak na to.
Proč miluji prodávat nemovitosti na horách?
- Jsem na horách jako doma.
- Jedná se převážně o emoční prodej.
Proč je dobrý emoční prodej?
Výhodou je, že se cena může výrazně lišit od tabulkových odhadů, které si necháte spočítat. A pokud se vše udělá správně, tak cena poroste vždy směrem nahoru.
Jak na to?
- naplánování strategie prodeje
- získání veškerých informací pro kupující
- skvělá prezentace
- prezentace musí být vidět. Všude! = co nejvíc zájemců v krátkém čase
- obchodní jednání se zájemci
- vyhodnotit, kdy je ten správný čas prodat
- skvěle prodat…
Chcete–li prodat nemovitost na horách, tak můžu s klidným svědomím říci, že nyní. Jak říkám i svým klientům: Nyní je to jistota, co bude za půl roku, bůh ví… Stačí se podívat, jak nestále jednají naši představitelé ve vládě. Pokud by nastala krize, první co lidé začnou prodávat, budou jejich investiční nemovitosti a právě rekreační objekty.
Jako názorná ukázka poslouží jeden z mých nedávný prodejů:
Pozemek ve Smržovce
Začátkem března jsem psal rychlý report o tom, jak se vyvíjí prodej pozemku ve Smržovce. Ve zkratce – měli jsme hodně zájemců a schylovalo se k prodeji. Všem zájemcům jsem vysvětlil situaci a požádal je, ať mi pošlou svou nabídku, za kterou jsou ochotni pozemek koupit. Bylo to napínavé a nakonec jsem volal majiteli informaci, že máme možnost prodat o 600.000,- dráž, než očekával. Asi si dovedete představit, jak se tvářil 😀
A jak to tedy dopadlo? 3x spokojenost! (prodávající, kupující a já)
Říkáte si, že jsem špatně nastavil cenu? U některých nemovitostí nefungují tabulky a z větší části cenu udávají emoce. Do hlavy klientům někdy nevidíte. Nevíte, jaké důvody mají, že zrovna pro ně je tato konkrétní nemovitost „must have“,
za kterou jsou ochotni zaplatit mnohem více než je současná cena na trhu.
Co je důležité?
Zachovat chladnou hlavu a ještě jednou si říct koho v první řadě zastupujete. Je jednoduché sklouznout k nejjednodušší variantě, a to je prodat prvnímu zájemci, který má „cash“. Nebo kývnout na návrhy typu – já vám dám něco do kapsy.
Já mám jasno, a to maximum pro prodávajícího.
Plánujete prodej nemovitosti v Praze nebo na horách? Klidně mi napište.