JAK PRODÁVÁME CHATY A CHALUPY NA HORÁCH
Nyní je období, ve kterém není problém prodat chalupu nebo pozemek na horách. Zvládne to opravdu i průměrný makléř, nebo snaživý majitel. Jak vždy říkám určitě to prodáte i sami, nyní záleží jen za kolik peněz a stresu. Když je velká poptávka dá se prodat NAD očekávání dobře, jen je potřeba nic nepodcenit a vědět jak na to.
Proč miluji prodávat nemovitosti na horách?
- Jsem na horách jako doma.
- Jedná se převážně o emoční prodej.
Proč je dobrý emoční prodej?
Výhodou je, že se cena může výrazně lišit od tabulkových odhadů, které si necháte spočítat. A pokud se vše udělá správně, tak cena poroste vždy směrem nahoru.
Jak na to?
- naplánování strategie prodeje
- získání veškerých informací pro kupující
- skvělá prezentace
- prezentace musí být vidět. Všude! = co nejvíc zájemců v krátkém čase
- obchodní jednání se zájemci
- vyhodnotit, kdy je ten správný čas prodat
- skvěle prodat…
Toto jsem napsal před rokem o prodeji nemovitostech na horách (pozemky, chaty, chalupy) a jak je skvěle prodat. Dnes to zrekapituluji a přidám nové zkušenosti.
PREZENTACE
Už to, jakým způsobem budeme nemovitost prezentovat, určuje typ kupujících a tedy i výslednou cenu nemovitosti. U nás začínáme analýzou lokality (výhody / nevýhody), možnosti využití nemovitosti (na rekreaci / pro investory / na bydlení / rekonstrukci / apod.) a následně připravujeme scénář pro videoprohlídku, fotky a z tohoto všeho pak vychází strategie prodeje nemovitosti (klasické inzertní servery / billboardy / plachty / Facebook / Instagram / Tiktok / interní poptávkový systém – ten využívá našich 800 kolegů z ČR / apod.). Protože se o svůj Facebook a Instagram dobře starám, oslovím reklamou na konkrétní nemovitosti kolem 100 000 uživatelů měsíčně.
Pojďme se podívat jak může prezentace vypadat. Toto je chata v Krušných horách:
PRODEJ
Díky skvělé prezentaci máme vždy spoustu zájemců a můžeme tak pro Prodávajícího zajistit skvělou cenu a vybrat mezi nimi, toho kdo si opravdu může dovolit koupi nemovitosti a nebudou prodej provázet zbytečné průtahy nebo problémy.
Během prodeje se toho může hodně přihodit. Prvním krokem je ověření Kupujícího, zda opravdu může koupit danou nemovitost (pokud má hotovost stačí potvrzení z banky / pokud hypotéku zpracují naši kolegové, vyřídí Kupujícímu nejlepší nabídku z trhu a do 3 dnů od nich víme, zda vše dopadne). Známe spoustu případu, kdy potencionální Kupující slibuje, že má vše před-schválené a oddaluje podpis Rezervační smlouvy z různých důvodů a po 14ti dnech, kdy se nemovitost blokuje, nakonec přestává komunikovat a inzerce s prohlídkami jede od znovu.
U Rezervační a Kupní smlouvy nepoužíváme žádné vzory, ale máme vlastní právní oddělení, které nám pomáhá a chrání obě strany při prodeji tak, aby vše dobře dopadlo! Umíme tak spoustu věcí vyřešit dopředu, abychom případným nedorozuměním či sporům předešli.
Pro naše klienty standardně zřizujeme úschovní účet u dlouhodobého partnera – UniCredit Bank. Tato služba je samozřejmě součástí provize.
Pár fotek k chatě v Krušných horách:
Celkově děláme maximum, aby byl prodávající spokojený a byl především rád, že využil našich služeb. Prostě provizi si musíme zasloužit a my věříme že tomu tak je ????.
Případová studie:
Pozemek ve Smržovce
Jak vypadal průběh prodeje pozemku v Jizerských horách? Ve zkratce – díky cílené prezentaci jsme měli hodně zájemců a schylovalo se k prodeji. Všem zájemcům jsem vysvětlil situaci a požádal je, ať mi pošlou svou nabídku, za kterou jsou ochotni pozemek koupit. Bylo to napínavé a nakonec jsem volal majiteli informaci, že máme možnost prodat o 600.000,- dráž, než očekával. Asi si dovedete představit, jak se tvářil ????
A jak to tedy dopadlo? 3x spokojenost! (prodávající, kupující a já)
Říkáte si, že jsem špatně nastavil cenu? U některých nemovitostí nefungují tabulky a z větší části cenu udávají emoce. Do hlavy klientům nikdy nevidíte. Nevíte, jaké důvody mají, že zrovna pro ně je tato konkrétní nemovitost „must have“, za kterou jsou ochotni zaplatit mnohem více než je současná cena na trhu.
Co je důležité?
Zachovat chladnou hlavu a ještě jednou si říct koho v první řadě zastupujete. Je jednoduché sklouznout k nejjednodušší variantě, a to je prodat prvnímu zájemci, který má „cash“. Nebo kývnout na návrhy typu – já vám dám něco do kapsy. Já mám jasno, a to maximum pro prodávajícího.
Plánujete prodat svoji chatu nebo chalupu? Napište mi.